Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj:

Stany Zjednoczone / Cessna Aircraft Company

Model:

Columbia 350 / Cessna 350 Corvalis

 

 

Cessna350 flyzoneplanes com

Cessna350 - Źrodło: www.flyzoneplanes.com

 

 

1. Historia modelu

 

 

2. Opis

 

2.1. Konstrukcja

 

Columbia 350/ Cessna 350 Corvalis - jest zbudowny z kompozytów. To samolot lotnictwa ogólnego budowany przez Cessna Aircraft od roku 1998 do końca 2010 roku. Dawniej nazywany Columbia 350. Certyfikowany 18 września 1998 roku. Dotychczasowa Columbia 300 została wzbogacona m.in. o glasskokpit
Początkowo sprzedawane jako Cessna 350, otrzymała nazwę marketingową Corvalis w dniu 14 stycznia 2009 roku. Nazwa jest pochodną miasta Corvallis w Oregonie.

W kwietniu 2009 roku Cessna ogłosiła zamknięcie przedstawicielstwa w Oregonie i przeniesienie produkcji do Meksyku. Linia produkcyjna została wznowiona w październiku 2009 roku.
W marcu 2011 Cessna ogłosiła, że kończy produkcję tegoż modelu.

2.2. Wyposażenie


Silnik:
Teledyne Continental Motors (TCM) IO-550-N -6 silnik płaski , 310 KM (230 kW)

 

2.3. Warianty

 

 

 
3. Schemat  

 

Oferta sprzedaży

4. Dane techniczne

Typ samolotu Columbia 350 / Cessna 350 Corvalis
Silnik, producent Teledyne Continental Motors (TCM) IO-550-N -6 silnik płaski
Maksymalna moc  310 KM (230 kW)
Płatowiec  dolnopłat
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 11,00m
Długość  7,67m
Wysokość  2,74m
Masy  
Masa własna
 1000 kg
Maksymalna masa startowa  1500 kilogramów
Masa użyteczna  
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  354 km/h
Prędkość podróżna  
Prędkość minimalna  
Wznoszenie maksymalne  7,6 m / s
Rozbieg  
Dobieg  
Zużycie paliwa przy prędkości podróżnej  
Pojemność zbiorników paliwa  
Zasięg  2038 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}