Jabiru Aircraft została założona w 1988 r. przez Phila Ainsworrha i Rodney'a Stiffa. Spółka postawiła sobie za cel skonstruowanie i wyprodukowanie dwuosobowego samolotu szkolno-rekreacyjnego, który spełniałby normy wyznaczone przez Australijskie Lotnictwo Cywilne (CAO) dla samolotów ultralekkich, ale jednocześnie takiego, którego można by było zarejestrować jako samolot do ogólnego przeznaczenia.
Jabiru LSA 55/2K - został oblatany w sierpniu 1989 r. Australijski certyfikat typu otrzymał w 1991 r. Montowany fabrycznie Jabiru sprzedawał się w miarę dobrze. Jednak potencjalni nabywcy oczekiwali go w zestawach do samodzielnego montażu. Pierwszy model do składania to Jabiru SK, oblatany w 1995 r.
Jabiru Aircraft w 1991 roku sama zaprojektowała także i zbudowała silnik- dwurzędowy boxer Jabiru 1600 o mocy 44 kW (60 KM) do użytku w swoich maszynach. Z czasem okazał się on lżejszy i tańszy w eksploatacji niż silniki oferowane przez konkurencję. Półtora roku później Jabiru uzyskała na niego certyfikat, zaś od kwietnia 1993 r. do marca 1996 r. zbudowała 54 samoloty napędzane tymże silnikiem.
Pod koniec 1995 r. wszedł do produkcji silnik Jabiru 2200 o mocy 59 kW (80 KM). Stał się podstawowym silnikiem dla samolotów Jabiru, montowanym także do starszych egzemplarzy. Do produkcji weszła również wersja silnika Jabiru 2200A o zwiększonej do 62,5 kW (85 KM) mocy oraz wersja Jabiru 2200J.
Modele:
- Jabiru J200/J400
- Jabiru J430 Kit
Na podsawie. www.samolotypolskie.pl oraz info dystrybutora Ajust Jabiru Polska