Teleinformatyka lotnicza

indeks3

To pierwszy artykuł z serii "Teleinformatyka i Telekomunikacja w transporcie lotniczym". We wszystkich artykułach będę poruszał tematy powiązane z komercyjnym transportem lotniczym z ewentualnymi wzmiankami transportu wojskowego. W tym artykule będę opisywał zasadę działania radaru oraz jakie typy możemy wyróżnić.

indeks

Artykuł drugi z serii "Teleinformatyka i Telekomunikacja w transporcie lotniczym" – sieć AFTN. W tym artykule zostanie omówiona sieć dzięki której ekspansja lotnictwa mogła by się zatrzymać, loty komercyjne nie odbyć lub byłyby bardziej uciążliwe dla zarządzających ruchem lotniczym. System ten został wynaleziony na początku informatyzacji lotnictwa i ze względu potrzebę bezproblemowego przekazywania samolotów.

T1Artykuł trzeci z serii "Teleinformatyka i Telekomunikacja w transporcie lotniczym" – sieć CIDIN i AMHS.

 

 

 

 

 

Kolejny artykuł z serii "Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym - Systemy CNS & VCS."

"Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym - Systemy CNS : System VCS"

 

 

 

Inband Control GM 231.To już piąty artykuł z serii Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym. Poniżej przedstawię ogólną charakterystykę systemu komunikacji radiowej.

Stanowisko SDDKolejny artykuł z serii Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym. Tym razem jeden z najbardziej ciekawych i najważniejszych systemów w lotnictwie Pegasus 21.

Ekran z systemu ThruputZapraszamy na siódmy już artykuł z serii "Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym". Tym razem przedstawimy narzędzie informatyczne wykorzystywane w lotnictwie - system Thruput.

ATIS operacyjny oraz nadajnik dla ATIS’aZapraszamy na kolejny artykuł serii "Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym", w którym przedstawiono system ATIS.

 

samolot pasażerskiZapraszamy ponownie do korzeni wiedzy z cyklu "Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym". Tym razem przedstawiamy system OLDI i jego komunikaty. Poniżej  ogólny zarys systemu bez informacji na temat przedziałów czasowych , w których powinny wiadomości być przekazane. Opracowanie zostało napisane na podstawie rozporządzenia Eurocontrol.

 

Monitor pogodowyZapraszamy na ósmy artykuł z cyklu "Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym", tym razem przedstawiamy system Vaisala i Ricochet.

ACARSZapraszamy na 11 artykuł z serii ""Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym", w którym przedstawiono system ACARS.

DVOR Lublin.Zapraszamy na kolejny artykuł z serii ""Teleinformatyka i telekomunikacja w transporcie lotniczym", w którym przedstawiono systemy  VOR/DVOR/DME.

ACAS & TCAS 7.1Pierwsze prace nad  systemem antykolizyjnym w powietrzu były zapoczątkowane w roku 1956 przed Dr John Morrel po kolizji DC-7 a Lockheed Super Constellation nad Dużym Kanionem w USA. Kolizja w 1978 roku samolotu Boeing 727 i Cessna 172 nad San Diego doprowadziła organizację FFA do badań nad pierwszym systemem ACAS.