Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

HOBBY

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


 

 

Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie.

Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz.

Budowa linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia - CPK - Łódź Niciarniana to najbardziej zaawansowany fragment budowanej w Polsce sieci KDP. Jej ukończenie planowane jest na 2032 rok, czyli razem z oddaniem do użytku nowego lotniska krajowego.

 

Prezentowane przez spółkę CPK wizualizacje pokazują, jak nowoczesna będzie to inwestycja. Integracja z krajobrazem, przyjazne środowisku materiały i technologie, a także priorytet dla bezpieczeństwa użytkowników czynią ten projekt wzorcem dla przyszłych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce i Europie.

Projektowanie ok. 140-kilometrowej linii kolejowej podzielone jest na kilka zadań, którymi zajmują się różne konsorcja i biura projektowe.

Przedstawiony na grafikach budynek obsługi tunelu wyróżnia się prostotą. Elewacje wykonane z płyt włókno-cementowych w odcieniach szarości posiadać będą pionowe pasy roślinności pnącej. System stalowych trejaży ma za zadanie wspierać lokalny mikroklimat i bioróżnorodność.

 

Zielone ściany wtapiają budynek w otaczającą przestrzeń, łagodząc jego wizualny wpływ na środowisko. Główna część otoczenia to funkcjonalne ciągi komunikacyjne, miejsca parkingowe oraz trawniki i nasadzenia o charakterze rekultywacyjnym. Dobór elementów małej architektury takich jak stojaki rowerowe czy zadaszone miejsce gromadzenia odpadów, wpisuje się w ideę minimalizmu i funkcjonalności.