|
|
Prace nad dokumentacją projektową dla odcinka linii kolejowej Warszawa - Łódź są już bardzo zaawansowane. Otrzymaliśmy wizualizacje kluczowych elementów planowanej infrastruktury takich jak wiadukty, budynki obsługi tunelu, baza utrzymania czy przebieg linii kolejowej w terenie. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby harmonijnie wpisać się w otaczający krajobraz. |
|
Budowa linii kolejowej nr 85 na odcinku Warszawa Zachodnia - CPK - Łódź Niciarniana to najbardziej zaawansowany fragment budowanej w Polsce sieci KDP. Jej ukończenie planowane jest na 2032 rok, czyli razem z oddaniem do użytku nowego lotniska krajowego.
Prezentowane przez spółkę CPK wizualizacje pokazują, jak nowoczesna będzie to inwestycja. Integracja z krajobrazem, przyjazne środowisku materiały i technologie, a także priorytet dla bezpieczeństwa użytkowników czynią ten projekt wzorcem dla przyszłych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce i Europie. |
|
|
|
|
|
|
|
Projektowanie ok. 140-kilometrowej linii kolejowej podzielone jest na kilka zadań, którymi zajmują się różne konsorcja i biura projektowe. |
|
|
|
|
|
|
|
Przedstawiony na grafikach budynek obsługi tunelu wyróżnia się prostotą. Elewacje wykonane z płyt włókno-cementowych w odcieniach szarości posiadać będą pionowe pasy roślinności pnącej. System stalowych trejaży ma za zadanie wspierać lokalny mikroklimat i bioróżnorodność. Zielone ściany wtapiają budynek w otaczającą przestrzeń, łagodząc jego wizualny wpływ na środowisko. Główna część otoczenia to funkcjonalne ciągi komunikacyjne, miejsca parkingowe oraz trawniki i nasadzenia o charakterze rekultywacyjnym. Dobór elementów małej architektury takich jak stojaki rowerowe czy zadaszone miejsce gromadzenia odpadów, wpisuje się w ideę minimalizmu i funkcjonalności. |
|
|
|
|