|
|||||
|
|
||||
1. Opis Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z czterołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany 13.03. 1977 r.), wywodzący się z rodziny S-70. Model S-76 wykorzystywany był jako śmigłowiec biznesowy, wersja wojskowa H-76 Eagle miała pełnić funkcję śmigłowca szturmowego, lecz nie została wprowadzona do produkcji seryjnej. |
|||||
1.1. Konstrukcja:
|
|
3. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Turbomeca Arriel 2S1 |
Maksymalna moc | 2x 592 kW (805 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
13,4 m |
Długość całkowita | 16 m |
Wysokość | 3,58 m |
Masy | |
Masa własna
|
2 500 kg |
Maksymalna masa startowa | 4 500 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 350 km/h |
Pułap | 4 500 m |
Zasięg | 748 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}