Zdjęcie dnia

  • Jacek Grześkowiak

    Jacek Grześkowiak

Newsletter

Cotygodniowa porcja informacji lotniczych

JOOMEXT_TERMS

Pogoda

 


Dołącz do nas !

FB TW google-plus-ikona-2012 YT 

 


Producent / Kraj: Sikorsky / USA

 

Model: S-76/H-76 Eagle

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis 

 Średni dwusilnikowy śmigłowiec wielozadaniowy z czterołopatowym wirnikiem, przeznaczony do zadań cywilnych i wojskowych (oblatany 13.03. 1977 r.), wywodzący się z rodziny S-70. Model S-76 wykorzystywany był jako śmigłowiec biznesowy, wersja wojskowa H-76 Eagle miała pełnić funkcję śmigłowca szturmowego, lecz nie została wprowadzona do produkcji seryjnej.

 

1.1. Konstrukcja:

  • półskorupowa,
  • całkowicie metalowa,
  • podwozie kołowe

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Turbomeca Arriel 2S1
Maksymalna moc  2x 592 kW (805 KM)
Zastosowanie  śmigłowiec wielozadaniowy
Wymiary
 
Średnica wirnika
 13,4 m
Długość całkowita  16 m
Wysokość  3,58 m
Masy  
Masa własna
 2 500 kg
Maksymalna masa startowa  4 500 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  350 km/h
Pułap  4 500 m
Zasięg  748 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}