|
|||||
|
|
||||
1. Opis
Lekki śmigłowiec wielozadaniowy z dwułopatowym wirnikiem i silnikiem tłokowym, czteromiejscowa wersja rozwojowa modelu R-22 (oblatany 31.03.1990 r.). Produkowany był w różnych wersjach, m in. do zadań policyjnych oraz z pływakami zamiast płóz. Od 2000 r. dostępny jest ulepszony model R-44 Raven.
|
2. Dane techniczne
Typ samolotu | |
Silnik, producent | Lycoming IO-540-AE1A5 |
Maksymalna moc | 192 kW (260 KM) |
Zastosowanie | śmigłowiec wielozadaniowy |
Wymiary
|
|
Średnica wirnika
|
10,30 m |
Długość całkowita | 11,70 m |
Wysokość | 3,30 m |
Masy | |
Masa własna
|
657 kg |
Maksymalna masa startowa | 1 135 kg |
Osiągi samolotu | |
Prędkość maksymalna w locie poziomym | 209 km/h |
Prędkość podróżna | 200 km/h |
Pułap | 4 270 m |
Zasięg | 644 km |
Na podstawie: pl.wikipedia.org
Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.
Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" , stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.
Zadaj pytanie dotyczące samolotu
Komentarze użytkowników
{jcomments on}