Producent / Kraj: Breguet / Francja

 

Model: 521 Bizerte

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis Trójsilnikowa łódź latająca z wyposażeniem wojskowym, dwupłat (prototyp oblatano 11.09.1933 r.). Jest to wersja rozwojowa modelu Short Calcutta, na którą breguet uzyskał licencje. Po zawieszeniu broni w 1940 r. niemiecka Luftwaffe przejęła kilka maszyn i użytkowała je w ratownictwie morskim. Cywilnym odpowiednikiem typu Bizerte był Breguet 530 Saigon.

 

1.1. Konstrukcja

        Metalowy dwupłatowiec

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: 3 x 14-cylindrowy silnik gwiazdowy Gnome-Rhone 14KIrs

 

 

 

 

2. Schemat 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Gnome-Rhone
Maksymalna moc  3x 671kW(900KM)
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 35,13m (płat górny)  18,90m (płat dolny)
Długość  20,33m
Wysokość  7,45m
Masy  
Masa własna
 9 470kg
Maksymalna masa startowa  16 000kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  236km/h
Prędkość podróżna  200km/h
Pułap  6 600m
Zasięg  2 100km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}