1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)
1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Embraer / Brazylia

 

Model: CBA 123 Vector

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Dwusilnikowy samolot pasażersko-transportowy komunikacji regionalnej i turystycznej (pierwszy lot w 1991 r.). Maszyna skonstruowana jako dolnopłat z usterzeniem w układzie T, napędzana dwoma śmigłami pchającymi umieszczonymi w ogonowej części samolotu.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2x Garrett TPF351-20A
Maksymalna moc  2x 970 kW
Załoga  19 + 2 załogi
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,46 m
Długość  18,5 m
Wysokość  5,6 m
Masy  
Masa własna
 4 900 kg
Maksymalna masa startowa  7 711 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  593 km/h
Pułap  12 192 m
Zasięg  1 610 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Savoia / Włochy

 

Model: Marchetti SM.95

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy włoski samolot komunikacyjny, dolnopłat z podwoziem z kółkiem ogonowym (oblatany w maju 1943 r.). Po zakończeniu II wojny światowej samolot ten umożliwiał odbudowanie włoskiej komunikacji lotniczej. Maszyny tego typu latały na trasach międzykontynentalnych, m.in. do Wenezueli.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent   4 × Alfa Romeo 128 RC.18
Maksymalna moc  4 x 850 KM
Załoga  18 + 5 członków załogi
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 34.28 m
Długość  24.77 m
Wysokość  5.25 m
Masy  
Masa własna
 13 310 kg
Maksymalna masa startowa  21 655 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  361 km/h
Prędkość podróżna  315 km/h
Pułap  6 350 m
Zasięg  2 000 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Canadair / Kanada

 

Model: CL 44

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot pasażersko-transportowy wywodzący się z modelu Bristoll Britania300. CL 44 był pierwszą nowoczesną cywilną maszyną transportową odpowiadającą wymogą komercyjnej komunikacji przewozowej: 30 t ładunku można było załadować i wyładować w ciągu jednej godziny. Oprócz wersji transportowej zaczęto także produkcję wersji pasażerskiej.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4 ×Rolls-Royce Tyne (wersja CL-44D4)
Maksymalna moc  4 x 4270 kW (5800 KM)
Liczba pasażerów  160
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 43,37 m
Długość  41,73 m
Wysokość  11,8 m
Masy  
Masa własna
 40 312 kg
Maksymalna masa startowa  92 986 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  634 km/h
Pułap  9 145 m
Zasięg  8 990 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Berijew / ZSRR

 

Model: Be-30

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Dwusilnikowy samolot pasażerski, górnopłat typu STOL (pierwszy lot 3.03.1967 r. z silnikami gwiazdowymi 13.07.1968 r. z silnikami turbośmigłowymi). Skrzydła zbudowane w połowie z płyt z wypełniaczami ulowymi. W kabinie pasażerskiej znajdowały się charakterystyczne prostokątne okna. Seryjnie wyprodukowano tylko trzy maszyny.

 

1.1. Konstrukcja

  • metalowa
 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  2 x silnik turbośmigłowy TVD -10
Maksymalna moc  2 x 698 kW (950 KM)
Liczba pasażerów  15 + 1-2 członków załogi
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 17 m
Długość  15,70 m
Wysokość  5,52 m
Masy  
Masa własna
 3607 kg
Maksymalna masa startowa  5 860 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  480 km/h
Prędkość podróżna  460 km/h
Zasięg  1 300 km

 

Na podstawie: pl.wikipedia.org 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Junkers / Niemcy

 

Model: Ju 290

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Czterosilnikowy samolot transportowy, wolnonośny dolnopłat z podwójnym usterzeniem pionowym (oblatany 16.07.1942 r.). Pierwsze wyprodukowane maszyny wykorzystano już podczas operacji zaopatrzenia Stalingradu obecnie Wołgogrodu. Maszyny serii A-5 służyły jako morskie samoloty rozpoznawcze oraz samoloty rozpoznawcze dalekiego zasięgu.

 

1.1. Konstrukcja

  • czterosilnikowy dolnopłat o konstrukcji metalowej,
  • kabina zakryta,
  • podwozie chowane w locie
 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  4x BMW 801D
Maksymalna moc  4x 1700 KM
Uzbrojenie  sześć działek MG 151 kalibru 20 mm (umieszczone w dwóch wieżyczkach na grzbiecie kadłuba, w bocznych okienkach kadłuba, w przedniej części podkadłubowej gondoli i w ogonie samolotu), jeden karabin maszynowy MG 131 kalibru 13 mm (umieszczony w tylnej części podkadłubowej gondoli)
Załoga  9
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 42,00 m
Długość  28,64 m
Wysokość  6,83 m
Masy  
Masa własna
 33 000 kg
Maksymalna masa startowa  45 000 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  440 km/h
Prędkość podróżna  360 km/h
Pułap  6000 m
Zasięg  6150 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

 

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Dornier / Niemcy

 

Model: Do 228

 

 

 

do228 kp 

 

 

 

1. Opis  niemiecki dwusilnikowy turbośmigłowy samolot pasażerski i transportowy typu STOL z lat 80. XX wieku, opracowany przez firmę Dornier.

 

1.1. Konstrukcja

        Dwusilnikowy wolnonośny górnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej. Usterzenie klasyczne, podwozie trójpodporowe chowane w locie.

 

1.2. Wyposażenie

        2 x silnik turbośmigłowy Gerrett AiResearch TPE-331 -5-252D o mocy 776 KM (560 kW).

 

 

 

 

2.Schemat

Dornier 228

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent Gerrett AiResearch TPE-331 -5-252D
Maksymalna moc  2x 776 KM (560 kW)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 16,97m
Długość  16,56m
Wysokość  4,86m
Powierzchnia nośna  32m2
Masy  
Masa własna
 3 739 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  433 km/h
Prędkość podróżna  315 km/h
Pułap  8535 m
Zasięg  1111 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Dornier Flugzeugwerke / Niemcy

 

Model: Do B

 

 

 

1531302 

 

 

 

1. Opis:  Niemiecki samolot pasażerski, znany pod nazwą "Dornier Merkur".Na tym modelu Walter Mittelholzer wraz z Georgiem Zinsmaierem pobili siedem rekordów światowych w czasie przelotu na trasie 7 tys. kilometrów między Berlinem, Królewcem, Moskwą, Tyflis, Baku i Charkowem w czerwcu 1926 roku.

 

1.1. Konstrukcja

        Nieduży samolot pasażerski , o drewnianej konstrukcji.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: BMW VI o mocy 500 kW (600 KM)

 

 

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  BMW VI
Maksymalna moc  500 kW (600 KM)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 19,60m
Długość  12,80m
Wysokość  3,80m
Masy  
Masa własna
 2 280 kg
Maksymalna masa startowa  3 700 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  175 km/h
Maksymalna liczba pasażerów  8

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 

 

 

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: De Havilland / Wielka Brytania

 

Model: Comet

 

 

 

comet-129a 

 

 

 

1. Opis pierwszy na świecie komercyjny odrzutowy samolot pasażerski, który wszedł do seryjnej produkcji. Samolot, zaprezentowany w 1949 roku, produkowany był przez brytyjskie przedsiębiorstwo de Havilland.Prosukowany w kilku wersjach które były ulepszane w czasie.

 

1.1. Konstrukcja

        duży samolot pasażerski

 

1.2. Wyposażenie

        4 silniki turboodrzutowe Rolls-Royce Avon 524 , 46,7 kN każdy

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Rolls-Royce Avon 524
Maksymalna moc  4x 46,7 kN
Liczba miejsc  do 109
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 34,98m
Długość  33,98m
Wysokość  8,99m
Masy  
Masa własna
 34 200 kg
Maksymalna masa startowa  73 480 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość podróżna  805 km/h
Pułap  12 200 m
Zasięg  5 190 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Fairchild/ USA

 

Model: Swearingen Metroliner

 

 

 

sa227metroiii mikevallentin 

 

 

 

1. Opis Fairchild Swearingen Metroliner to amerykański, dwusilnikowy samolot pasażerski przeznaczony do obsługi lotów regionalnych, produkowany w Teksasie. Model Metroliner był jednym z pierwszych samolotów tej klasy z kabiną ciśnieniową. Przyczynił się do rozwoju komunikacji regionalnej w USA i w Europie. Wersja Metro II miała większe prostokątne okna. Wersja Metro III i najnowsza Metro 23 charakteryzowały się znacznie większą masą startową. W 2001 r. zakończono produkcję.

 

1.1. Konstrukcja

        Ulepszona kabina cisnieniowa oraz większe okna na bokach samolotu.

 

1.2. Wyposażenie

        2 silniki turbośmigłowe Garrett TPE331-12UAR o mocy 809 kW kazdy.

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Garrett TPE331-12UAR
Maksymalna moc  2x 809 kW
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 17,70m
Długość  18,10m
Wysokość  5,08m
Powierzchnia nośna 28,71m2
Masy  
Masa własna
 3 763 kg
Maksymalna masa startowa  7 483 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  576 km/h
Prędkość podróżna  515 km/h
Pułap  9 100 m
Zasięg  2 131 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Aero Commander / Wielka Brytania

 

Model: DH.89 Dragon Rapide

 

 

 

53935 

 

 

 

1. Opis de Havilland DH.89 Dragon Rapide —  dwupłatowy samolot pasażerski z 1934 roku, będący pomniejszoną wersją czterosilnikowego DH.86 Express o stałym podwoziu. Zabierał na pokład 8 pasażerów i dwóch członków załogi. Oficjalna nazwa Dragon Rapide pochodząca z języka angielskiego (szybka ważka) była bardzo często skracana do Rapide.

 

1.1. Konstrukcja

        lekka drewniana konstrukcja dwupłata ze skrzydłem o małej nacyleniu i dużym wydłużeniu.Podwozie nieskładane.

 

1.2. Wyposażenie

        2 × de Havilland Gipsy Six, tłokowe o mocy 200 KM (150 kW) każdy

 

 

 

 

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  de Havilland Gipsy Six
Maksymalna moc  2x 200 KM (150 kW)
Płatowiec  dwupłatowiec
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 14,64m
Długość  10,52m
Wysokość  3,10m
Powierzchnia nośna 31,25 m2
Masy  
Masa własna
 1 460 kg
Maksymalna masa startowa  2 497 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  253 km/h
Prędkość wznoszenia  4,3 m/s
Pułap  5090 m
Zasięg  930 km
Załoga  2

 

źródło: pl.wikipedia.en

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Dornier / Niemcy

 

Model: Do 328

 

 

 

do328 kp 

 

 

 

1. Opis:  Niemiecki samolot pasażerski krótkiego zasięgu produkowany przez firmę Dornier, a od 1996 roku Fairchild-Dornier.

 

1.1. Konstrukcja

        Turbośmigłowy samolot pasażerski.

 

1.2. Wyposażenie

        Silnik: 2x 2 x silniki turbośmigłowe Pratt & Whitney Canada PW119B o mocy 1877 KM (1380 kW)

 

 

 

 

 

 

3. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Pratt & Whitney Canada PW119B
Maksymalna moc  2x 1877 KM (1380 kW)
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 20,98m
Długość  21,28m
Wysokość  7,20m
Masy  
Masa własna
 8 810 kg
Maksymalna masa startowa  13 640 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  472 km/h
Prędkość podróżna 135 km/h
Pułap  10 000 m
Zasięg 1 650 km

 

źródło: pl.wikipedia.org

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Producent / Kraj: Avro / Wielka Brytania

 

Model: 500

 

 

 

 

 

 

 

1. Opis

Jednosilnikowy samolot wielozadaniowy, dwupłat (prototyp oblatany 3.12.1912 r.), prace konstrukcyjne nad dwumiejscowym samolotem wojskowym rozpoczęto w 1911 roku, szczególny nacisk położono na czas lotu i ładowność. Łącznie zbudowano 21 maszyn, które były używane jeszcze na początku I wojny światowej jako samoloty obserwacyjne, łącznikowe, do lekkich zadań transportowych i szkolne.

 

2. Dane techniczne

Typ samolotu  
Silnik, producent  Gnome
Maksymalna moc  50 KM
Załoga  2
Wymiary
 
Rozpiętość skrzydeł
 10.97 m
Długość  8.84 m
Wysokość  2.97 m
Masy  
Masa własna
 409 kg
Maksymalna masa startowa  590 kg
Osiągi samolotu  
Prędkość maksymalna w locie poziomym  98 km/h
Prędkość wznoszenia  2.2 m/s
Pułap  1300 m
Zasięg  220 km

 

Historia Zakładów Lotniczych 3Xtrim nierozerwalnie związana jest z losami konstrukcji samolotów które w nich powstawały oraz tworzących ich ludzi, i przez taki pryzmat jest tutaj przedstawiona.

Wszytsko zaczęło się w roku 1984, od ultralekkiego, jednomiejscowego samolotu ULM-1 "Moskito" alt, stworzonego przez Adama Kurbiela, ojca wszsystkich konstruckji 3Xtrim. Inicjatorem budowy był P. Grabowski, mieszkający we Frankfurcie nad Menem, biznesmen, właściciel firmy Konsuprod. Wraz z A. Kurbielem grupę twórców samolotu tworzyli: Wiesław Gębala - technolog oraz Jan Fołtyn i Jan Uczniak - specjaliści montażu samolotów. Ludzie ci wywodzili się z SZD Bielsko i stanowili bardzo zgrany zespół.

Na podstawie: pl.wikipedia.org

 

Zadaj pytanie dotyczące samolotu

Komentarze użytkowników

{jcomments on}