CENTRUM MEDYCYNY LOTNICZEJ GOBLL WE WROCŁAWIU
WOJEWÓDZKA PRZYCHODNIA SPORTOWO-LEKARSKA
UL. HENRYKA SIENKIEWICZA 108-110 50-348 WROCŁAW Link do strony Telefony: Rejestracja i sekretariat (71) 328 28 92 Księgowość (71) 792 40 93 GODZINY OTWARCIA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH:
7:30 - 20:00 REJESTRACJA TELEFONICZNA (71) 328 28 92
***
DOJAZD DO CML GOBLL AP Linie tramwajowe z Dworca PKP i PKS 0L i 9 (czas dojazdu - ok. 15-25 min.) z Portu Lotniczego Wrocław autobus 406 do Dworca Głównego PKP Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 7 oraz art. 99 ust. 6 pkt 2 w związku z art. 94 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U z 2006 r. Nr 100, poz. 696 z późn. zm.) oraz § 23 i § 24 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2003 r. w sprawie egzaminów państwowych na licencje lub uprawnienia lotnicze (Dz. U Nr 168, poz. 1637) ustalam następujące terminy, miejsca, formę i zakres egzaminów teoretycznych w 2014 roku.
Szczegółowy harmonogram przebiegu każdej sesji egzaminacyjnej opracowuje Lotnicza Komisja Egzaminacyjna (LKE) uwzględniając liczbę kandydatów i zakres egzaminów.
) Dalej jako „ULC” *) 1. egzaminy teoretyczne na licencje: FDL – licencja dyspozytora lotniczego S-ATCL – licencja praktykanta kontrolera ruchu lotniczego wraz z uprawnieniami do niej wpisywanymi 2. egzaminy teoretyczne na uprawnienia: uprawnienia instruktorskie wpisywane do licencji i świadectw kwalifikacji uprawnienia do licencji mechanika lotniczego obsługi technicznej inne uprawnienia wpisywane do licencji **) 1. egzaminy teoretyczne z wykorzystaniem Centralnego Banku Pytań (CQB – 15) Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) (od 9/04/2012 wg ECQB 01) na licencje: ATPL(A) – licencja pilota liniowego samolotowego ATPL(H) – licencja pilota liniowego śmigłowcowego CPL(A) – licencja pilota samolotowego zawodowego CPL(H) – licencja pilota śmigłowcowego zawodowego IR(A) – uprawnienie do lotów wg przyrządów (samoloty) IR(H) – uprawnienie do lotów wg przyrządów (śmigłowce) 2. egzaminy teoretyczne z wykorzystaniem Krajowego Banku Pytań na licencje: PL(G) – licencja pilota szybowcowego PL(FB) – licencja pilota balonu wolnego PPL(A) – licencja pilota turystycznego samolotowego PPL(H) – licencja pilota turystycznego śmigłowcowego
Terminy egzaminów z języka angielskiego w poszczególnych ośrodkach należy ustalać indywidualnie pod wyżej wymienionymi numerami telefonów. Dane kontaktowe znajdują się także na stronie internetowej ULC (www.ulc.gov.pl).
8. Egzaminy potwierdzające poziom biegłości języka angielskiego wg wymogów ICAO dla praktykantów-kontrolerów ruchu lotniczego i kontrolerów ruchu lotniczego przeprowadzane będą w terminach ustalanych każdorazowo z danym ośrodkiem w:
Źródło: www.ulc.gov.pl
Przeczytaj nim przystąpisz do badań:
Badania okresowe w poszczególnych klasach zdrowia wykonuje się:
- w klasie 1: do 39 roku życia co 12 miesięcy, 40 i więcej lat – co 6 miesięcy - w klasie 2 i 3: do 29 roku życia co 5 lat, 30-49 lat – co 2 lata, 50 i więcej lat – co 12 miesięcy. Dopuszczalne refrakcyjne wady wzroku w poszczególnych klasach zdrowia to: +/- 3 dioptrii w klasie 1 +/- 5 dioptrii w klasie 2 i 3 Metoda korekcji wzroku nie ma wpływu na wynik badań lotniczo-lekarskich. Samolot może pilotować oraz skoki spadochronowe może uprawiać osoba, która straciła kończyny. Musi jednak spełniać warunki postawione przez lekarza orzecznika (na przykład: odpowiednie zaopatrzenie ortopedyczne (proteza) lub dostosowanie urządzeń w kabinie do potrzeb osoby niepełnosprawnej). Skrzywienie kręgosłupa w odcinku krzyżowo-lędźwiowym może utrudnić uzyskanie pozytywnego orzeczenia lekarskiego w klasie 1, ale nie dyskwalifikuje automatycznie – indywidualna ocena lekarza orzecznika. Skrzywiona przegroda nosowa lub problem z wyrównywaniem ciśnienia w uszach może mieć wpływ na wynik badań, bowiem nieprawidłowa barofunkcja wyklucza możliwość latania. Należy skorygować skrzywienie przegrody nosa operacyjnie. Przed przystąpieniem do badań lotniczo-lekarskich muszą być wyleczone wszystkie zęby, bowiem zęby leczone kanałowo mogą mieć wpływ na uzyskanie pozytywnego orzeczenia lekarskiego. Choroba serca nie dyskwalifikuje kandydata na pilota, ale każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. O dopuszczeniu do latania decyduje upoważniony lekarz orzecznik lub sekcja lotniczo-lekarska ULC. Uwaga!!! Po wypadku i pobycie w szpitalu obowiązkiem posiadacza licencji lotniczej jest poinformować o tym lekarza lotniczego, a po zakończeniu leczenia odbyć badania okolicznościowe (przepisy JAR-FCL3). W przypadku jakiejkolwiek choroby, w tym m.in. astmy, przeprowadza się ocenę indywidualną stopnia zaawansowania choroby, stosowanego leczenia i stopnia obniżenia sprawności spowodowanego chorobą. Uwaga!!! Chory na cukrzycę przyjmujący insulinę nie może być dopuszczony do latania w żadnej klasie. W przypadku badań kandydata na skoczka spadochronowego dyskwalifikują wady rozwojowe odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa, poziome ułożenie kości krzyżowej w stosunku do piątego kręgu lędźwiowego (kąt Fergusona przekraczający 40 stopni +/- 5 stopni), wady rozwojowe kończyn dolnych i stawów biodrowych, zespoły chorobowe przebiegające z towarzyszącą ‘łamliwością’ kości. Na badanie lotniczo-lekarskie można zabrać ze sobą: RTG klatki piersiowej, RTG odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa. Pozostałe badania przeprowadzają lekarze upoważnieni przez ULC. Pilotować samolotu nie może osoba przyjmująca leki psychotropowe. Każde schorzenie układu oddechowego przebiegające z niewydolnością oddechową dyskwalifikują kandydata na pilota. Miernikiem wydolności jest cienienie parcjalne tlenu w krwi tętniczej – nie może być ono niższe niż 60 mmHg przy prawidłowym lub obniżonym ciśnieniu parcjalnym dwutlenku węgla (badania gazometryczne). Oprac. na podst. info z internetu Złudzenia
|